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popo

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  • als Antwort auf: Zwischenbericht – MS besiegt, aber wie geht es weiter? #3176974
    popo
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    Danke Dir Bina!

    Im Deutschen Borrelioseforum?

    als Antwort auf: liquorgängigkeit rifampicin #3176973
    popo
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    This study suggests that roxithromycin is extremely effective in crossing the blood-brain barrier. No other macrolides
    are known to behave similarly.

    In a study presented at the October 1988 Interscience Conference on Antimicrobial Agents and Chemotherapy (ICAAC), roxithromycin was found to reach very high concentrations in the human brain (Manuel and others, 1988). Researchers in France and Switzerland, noting that roxithromycin had been effective in treating toxoplasmosis in mice, gave the antibiotic to volunteers who were scheduled to undergo brain surgery, so that levels in brain tissue could be determined. (These volunteers did not have toxoplasmosis or AIDS.) The four patients for whom concentra- tions were measured had much higher roxithromycin concentrations in brain tissue than in blood plasma; two had brain concentrations seven times as high, the other two had fifty times or more roxithromycin in brain tissue than in blood. These measurements were taken 12 hours after the last roxithromycin dose; since blood levels are known to remain high for 12 hours or more, the comparison is a fair one.

    This study suggests that roxithromycin is extremely effective in crossing the blood-brain barrier. No other macrolides
    are known to behave similarly.

    als Antwort auf: Zwischenbericht – MS besiegt, aber wie geht es weiter? #3176971
    popo
    Teilnehmer

    2.) CD 57 Test ist bei chron. CPN Infektionen auch erniedrigt

    woher hast du die Info ? würde mich sehr interessieren.

    als Antwort auf: liquorgängigkeit rifampicin #3176954
    popo
    Teilnehmer

    wie in meinem anderen Post : Cotrimoxazol + Roxithromycin – beides hochgradig liquorgängigt.

    als Antwort auf: Clamydia pneu und Bartonellen #3176953
    popo
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    cotrimoxazol + Roxythromycin wird als gasser Kombi bei late Stage Lyme verwandt.

    Cotrimoxazol wirkt ganz gut bei Bartonellen. (Für mich jedenfalls) Ich mag es sehr.

    Auf CPN wirkt die Kombi sehr gut, zumal beide AB s liquorgängig sind.

    Gibt aber Leute die Sulfa ABX nicht so gut vertragen.

    als Antwort auf: Ich bin neu hier und habe gleich Fragen #3176868
    popo
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    CD 57 /NK ist ein marker für borreliose und intrazelluläre Infektionen (bei gesunden 220+)Bitte testen lassen und folgendes:

    COINFECTIONS: A SYNOPSIS
    Compiled By: Melanie Reber

    Babesiosis
    Explanation: Protozoa that invade, infect, and kill the red blood cells
    Symptoms: Fatigue, night sweats, fever, chills, weakness, weight loss, nausea, abdominal pain, diarrhea, cough, shortness of breath, headache, neck and back stiffness, dark urine or blood in urine
    Treatment: Atovaquone (Mepron) plus Azithromycin (Zithromax), Clindamycin and oral Quinine
    Other: Alternative treatment may include Riamet or Artemisinin
    Bartonella
    Explanation: Bartonella spp. bacterium
    Symptoms: Fever, chills, headache and severe pain in the tibia, weight loss, sore throat, papular or angiomatous rash
    Treatment: Erythromycin, plus a Fluoroquinolone or Rifampin
    Ehrlichiosis (HGE and HME)
    Explanation: Rickettsiae that infect the white blood cells
    Symptoms: Anemia, fever, chills, headache, muscle pain, rigors, gastrointestinal symptoms, anorexia, fatigue
    Treatment: Doxycycline, Rifampin
    Rocky Mountain spotted fever
    Explanation: Rickettsia rickettsii parasite that invades the cells lining the heart and blood vessels
    Symptoms: High fever, severe headache (especially behind the eyes), maculopapular skin rash
    Treatment: Tetracycline, Doxycycline, or Chloramphenicol
    Colorado Tick Fever
    Explanation: Reovirus that lodges inside the cells
    Symptoms: High fever, chills, severe muscle aches, back pain, headache (especially behind the eyes), light sensitivities, nausea, vomiting, diarrhea
    Treatment: No antiviral therapy is available
    Other: Aspirin
    Relapsing Fever
    Explanation: Borrelia hermsii spirochete
    Symptoms: High fever, sudden chills, eye inflammation, coughing, jaundice, petechial rash
    Treatment: Tetracycline, Doxycycline, or Chloramphenicol
    Tularemia
    Explanation: Francisella tularensis bacterium
    Symptoms: Painful and swollen lymph nodes, fever, chills, fatigue
    Treatment: Tetracycline, Chloramphenicol
    Powassan encephalitis
    Explanation: Flavivirus that invades and infects the brain
    Symptoms: Fever, headache, pain behind the eyes, light sensitivity, muscle weakness, seizures, paralysis, brain inflammation
    Treatment: No effective treatment
    Tick Paralysis
    Explanation: A toxic reaction to saliva from female ticks
    Symptoms: Paralysis begins in legs and spreads throughout the body within hours
    Treatment: Recovery is rapid following the removal of the tick
    Mycoplasma
    Explanation: A genus of small bacteria which lack cell walls. M. fermentans, M. pneumoniae, M. penetrans, M. hominis and M. genetalium
    Symptoms: Fatigue, headaches, muscle pain and soreness, nausea, gastrointestinal problems, joint pain and soreness, lymph node pain, cognitive problems, depression, breathing problems and other signs and symptoms
    Treatment: Slow-growing mycoplasmal infections are not rapidly susceptible to antibiotics. Doxycycline, Minocycline, Ciprofloxacin, Azithromycin, and Clarithromycin may be used.

    als Antwort auf: Ich bin neu hier und habe gleich Fragen #3176865
    popo
    Teilnehmer

    Glaube nicht das die trachomatis dein Hauptproblem sind

    Wurde CPn auch getestet?

    Wie sieht es mit den coinfektionen der borreliose aus? Bartonellen, rickettsien, babesie, mycoplasmen, ehrlichien????

    eine kombi die alles erwischt wäre ratsam.
    CD 57 Wert bei dir ????

    Ich würde zumindest Doxy zum cipro nehmen.

    Der quinolon erfolg kann auch auf bartonellen und ehrlichien passen.
    Makrolid + Tetracyclin + hydroxychloroquin und metro

    als Antwort auf: Brauche dringend Hilfe #3176863
    popo
    Teilnehmer

    sollte man agressiver vorgehen und ggf. das siriam protokoll machen.

    Oder ein blut Hirn schranke passierendes AB nehmen. Z.B. Roxithromycin + Minocyclin (nicht atzi/Doxy – weil die nicht die BBB überwinden können)

    http://www.cpnhelp.org/treatment_protocols

    Sriram Protocol

    Antibiotic
    Dosage
    When taken
    Notes

    Rifampin
    150mg
    Twice a day
    Take this on its own for two weeks or as tolerated

    Azithromycin
    250mg
    Mon, Wed, Friday
    Take this together with Rifampin for the duration of the treatment

    Metronidazole
    400mg or 500mg
    Three times a day
    Start taking this a month into the treatment and take it for 15 days on 15 days off for the duration of the treatment.

    Sodium or Calcium Pyruvate
    4 to 6g
    about an hour before antibiotics (twice a day)
    Start this 8 weeks into the treatment.

    Rifampin is a very effective killer of RBs (Reticulating Bodies) and therefore it may take a while to feel comfortable taking it. It may take longer than the two weeks suggested in the chart. It is also worth noting that Rifampin can affect the efficacy of other drugs you may be taking such as Thyroxine for example. It may also cause your liver enzymes to become elevated and for that reason you should be closely monitored by a doctor.

    In this protocol Metronidazole pulses are 15 days long. This may well be very difficult to sustain and in that case patients have been advised to reduce the pulse to 7 days in 21.

    als Antwort auf: Krebsvorsorge #3176861
    popo
    Teilnehmer

    gibts auch von ratiopharm – löst sich nicht im Magen auf (Magenbluten)!!!!

    ich nehms eh 😉

    als Antwort auf: Vorstellung #3176828
    popo
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    CFS oder CFSID ist ein sammelbegriff und zumeist versteckt sich eine chronische Infektion dahinter, was mann an Parametern wie Interleukinen, TNF alpha, mbl, cd 57 etc auch sehen kann.

    „Wieso Bazillus glaubst du dass Telecaster ein CFS hat. Viele Krankheiten können diese Symptome machen. CFS ist eine Diagnose die erst gestellt werden kann wenn ALLES andere ausgeschlossen ist
    und da gibt es noch viel zu tun!“

    als Antwort auf: Arztsuche für Wheldon – Schema. #3176486
    popo
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    ACC und NAC sind exaxt identisch – no worries

    als Antwort auf: Wo gehts lang? #3176029
    popo
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    wurde früher nie getestet – musste es extra anfordern

    als Antwort auf: Artemisia u. Guaifenesin #3176024
    popo
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    ich würde artemisinin von nutricology kaufen – z.B. Vitaminwelten

    Favourite US Lymies Brand

    als Antwort auf: Wo gehts lang? #3176023
    popo
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    http://www.badbugs.org/

    bei mir hats 7 jahre gedauert bis man Dientamoeab fragilis gefunden hat.

    als Antwort auf: Morgensteifigkeit und untere Rückenschmerzen? #3175962
    popo
    Teilnehmer

    @sunny. auch bevorzugt morgens nach dem aufstehen?

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